Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Klassieke muziek kan onvergetelijke beelden oproepen - van trippelende suikerfeeën tot een druk Parijs vol toeterende autoclaxons. Voor dit boek is een aantal van zulke beeldende muziekstukken op cd bijeengebracht en gekoppeld aan kunstwerken van ht Metropolitan Museum of Art. Zo kun je de schaatsers op het levendige winterlandschap van Brueghel hun achtjes horen draaien in Vivaldi's zwierige muziek; de revolverschoten van Remingtons cavalerie weerklinken in Coplands Billy the Kid en Posada's skeletten dansen met rammelende botten op de Fossielen uit Het carnaval der dieren van Saint-Saëns.
Didactics of the arts --- Iconography --- Music --- muziek beluisteren --- muziekiconografie --- Metropolitan Museum of Art [New York, N.Y.] --- Muziek --- Schilderkunst --- Muzikale opvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Klassieke muziek --- 477.7 --- didactiek --- muzikale opvoeding --- 471.46 --- 786 --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muziekinstrumenten --- 8+ --- Mooi --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- kunsten --- kunstzinnige vorming --- muziek --- muziekinstrumenten --- 080174.jpg --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Instrumenten en hun muziek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Beeldeducatie --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Tekenkunst --- Kunstzinnige vorming --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag 'iets creatiefs willen doen' met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurplaten en uniforme knutselwerkjes. Die zich afvragen hoe je dat aanpakt zonder dat je het gevoel hebt kinderen te moeten entertainen. De auteurs bieden eenvoudig en uitdagend materiaal waarmee je zonder voorbeeld of thema direct met kinderen aan de slag kunt gaan. Er zijn talloze voor de hand liggende en verrijkende mogelijkheden die niet veel voorbereiding vragen en bovendien weinig kosten. Het enige dat je ervoor nodig hebt, is een andere houding naar kinderen toe. Met dit boek zetten de auteurs zich af tegen het traditionele themagerichte knutselen, waarbij een volwassene laat zien hoe het moet. Het toont vooral de essentie van creëren: concentratie en zelfontdekkend leren. Met prachtige beelden en een praktische tekst biedt dit boek thuis, op school en in kindercentra inspiratie, visie en handvaten voor de begeleiding van creatieve processen, opdat kinderen zich ontwikkelen tot creatieve, zelfstandige mensen.
Didactics of the arts --- creativiteit --- kleuteronderwijs --- kinderopvang --- manuele expressie --- Manuele expressie ; didactiek --- Creativiteit ; kinderen --- 471.45 --- Creativiteit --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Knutselen : basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Beeldende vorming --- 477 --- beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- PXL-Education 2015 --- didactiek beeldende opvoeding --- Didactiek --- Kinderen --- Onderzoekend leren --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- zelfontdekkend leren --- creatieve expressie --- Beeldeducatie --- Kind --- Musiceren --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat is het nut van kunst? Wat is mooi? Museografe Véronique Antoine-Andersen geeft verschillende antwoorden op deze vragen: kunst kan een medicijn zijn of een manier om iets moois te maken. Maar ook een getuigenis, les, provocatie of therapie. De schrijfster illustreert haar antwoorden rijkelijk met oude en moderne kunstwerken uit de hele wereld. Ze vertelt haar jeugdige lezers over het doorlopende artistieke proces, laat zien hoe de nieuwste kunstvormen rechtstreeks van de prehistorische muurschilderingen afstammen. Kritisch, maar ook met humor, legt ze uit waarom kunst voor maker en beschouwer een levensnoodzaak is waarvan de inhoud onder invloed van de tijd verandert en die alle een houvast biedt bij het begrijpen van onze werkelijkheid. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Aesthetics of art --- aesthetics --- didactiek --- kunst --- kunst en onderwijs --- kunst en kinderen --- plastische opvoeding --- 11+ --- Kunst --- Mooi --- 080517.jpg --- Kunst en maatschappij
Choose an application
Painting --- Dutch literature --- Rijksmuseum [Amsterdam] --- PXL-Education 2020 --- kunsteducatie --- voorleesboek --- vanaf 9 jaar --- 477 --- musea --- schilderkunst --- prentenboeken --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Choose an application
In Energize 2 verzamelde Leefsleutels 101 werkvormen om in de klas mee aan de slag te gaan. Het zijn spelideeën die niet alleen in de les Leefsleutels, maar ook in andere lessen, activiteiten of projecten kunnen gebruikt worden: opwarmers, ijsbrekers, groepsverdelende oefeningen, doe-oefeningen ... Er is bij elke werkvorm ruim aandacht besteed aan doelstellingen, reflectievragen en suggesties. Energize 2 bevat groepsbevorderende activiteiten voor jongeren vanaf 12 jaar.
Didactics of secundary education --- relationele vorming --- Didactics of sports and games --- Didactics of social education --- SO (secundair onderwijs) --- #PBIB:+108.41 --- groepsspelen --- secundair onderwijs --- spelen --- tussendoortjes --- 433.6 --- 417.1 --- 484.9 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Groepsspelen --- Kennismakingsspelen --- Sociale vaardigheden --- Spelen(Kinderspelen) --- Taalspelletjes --- Tussendoortjes --- buitengewoon onderwijs --- leefsleutels --- multiculturaliteit --- onderwijs --- sociale vaardigheden --- 12+ --- 433.4 --- 474.21 --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Afscheid nemen --- Bewegingsspelen --- Gevoelen --- Groep --- Groepsdynamica --- Groepsspel --- Groepswerk --- Kennismakingsspel --- Klas --- Onderhandelen --- Puberteit --- Secundair onderwijs --- Spel --- Spelen --- Vriendschap --- Zelfvertrouwen --- 796.1 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- kind, spel en speelgoed --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- PAV --- Onderwijs --- Projectwerking --- Training --- Begeleiding --- Werkvormen --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Doos bevattende:- handleiding 148p. + 8 bijlagen- 30 prenten met portretten
lager onderwijs --- Painting --- kunstopvoeding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schilderkunst --- Didactics of the arts --- art appreciation --- painting [image-making] --- museumeducatie --- museumbezoek --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp] --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kinderen --- kunst --- plastische opvoeding --- tekenen --- 477.6 --- 738.2 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Portretkunst --- Schilderkunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Portretten --- 373.67 --- Kunst --- Musea --- kunsteducatie --- 701.1 --- Kunstgeschiedenis --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Portretschilderkunst --- 094459.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- musea --- NT2 --- muzische vorming --- portretten --- kledij --- gevoelens --- expressie --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Figuren - Portretten --- Tekenen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- didactisch materiaal --- Taalvaardigheid --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- Kunsten --- Ervaringsgericht onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Portret --- Beeldeducatie --- Anderstalige nieuwkomer --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Ervaringsleren. --- Portretkunst. --- Taalverwerving. --- art appreciation. --- painting [image-making]. --- portrettekenkunst. --- taalverwerving.
Choose an application
Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken
#PBIB:+116.14 --- C3 --- erfgoed --- kunstwetenschap --- 700.7 --- kunsteducatie --- methodiek --- 456.7 --- Kunsteducatie --- Erfgoededucatie --- Kunstonderwijs --- sociaal-cultureel werk --- kunst --- kunstonderwijs --- Hein George --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- Csikszentmihaly Mihaly --- Kolb David --- Gardner Howard --- Parsons Michael --- 373.67 --- 456.8 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Kunst en cultuur --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- 374 --- cultureel erfgoed --- Erfgoededucatie. --- Didactics of the arts --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Art --- Study and teaching --- Cultural property --- Protection --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de kunst --- erfgoededucatie --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Erfgoed --- Kunsten --- Methodiek --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- cultureel erfgoed. --- kunsteducatie.
Choose an application
Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl
Sociale media --- Jongeren. --- Sociology of culture --- sociale netwerken --- social media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Jongeren en internet --- 433.5 --- 528.54 --- Internet --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media - Sociale netwerken --- Social media --- Psychological aspects --- Internet and youth --- PXL-Education 2015 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- jongeren --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Jeugd --- Kind --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- internet --- jeugd --- Jongere --- massacommunicatie
Choose an application
Dutch literature --- kunst (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- secundair onderwijs 1ste graad --- Kunsten --- Jeugdpoëzie --- Kunstzinnige vorming --- Museumbezoeken --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Schilderijen --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- kunst --- kinderen --- kunstbeschouwing --- 701.1 --- Museumbezoek --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Schilderij --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Art
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|